Preučevanje otroške in mladinske književnosti
Ključne besede:
otroška književnost, mladinska književnost, književne vrste in žanri, multimodalnost, jezik, različni medijiKratka vsebina
Monografija predstavlja tri zaokrožene entitete, ki so dokaj samostojne in hkrati soodvisne: (1) terminološka vprašanja, povezana z otroško in mladinsko književnostjo: tematologija, književne vrste in oblike bralnih gradiv, kanonizacija, medbesedilnost; (2) vrednotenje otroške in mladinske književnosti, temeljni kriteriji; (3) teorije bralnega razvoja in branja: starost naslovnikov oz. razvitost sposobnosti bralne pismenosti mladega bralca ali bralke; kriterija dolžine besedila in števila različnih besed v besedilu (povezava z gradniki bralne pismenosti). V zadnjih nekaj letih se kažejo bistvene spremembe pri nastajanju, oblikovanju, izdajanju in vrednotenju literarnih del, ki sodijo v otroško in mladinsko književnost. Bralni razvoj otrok, učencev in dijakov preučujejo različne stroke, zato je smiselno, da bi strokovna javnost sodelovala pri oblikovanju kakovostnih bralnih priporočil (za branje na formalni, neformalni in informalni ravni), pri čemer je nujno upoštevanje literarnozgodovinskih, literarnoteoretičnih in literarnorecepcijskih načel.
Poglavja
-
Večplastnost otroškega zornega kota v mladinski poeziji Petra Svetine
-
Reprezentacija zgodovine v daljši slovenski mladinski prozi: od literarne invencije tradicije do učenja iz različnosti in kritičnega »branja« govoric
-
Literarni prostor v izbranih mladinskih delih Branke Jurca
-
Drugačenje v otroški in mladinski literarni vedi
-
Distopija i antiutopija: žanrovska struktura u romanu Dan kada sam ubrala cvijet
-
Kratka hagiografska pripovedna besedila v Keršanskem devištvu Antona Martina Slomška
-
Razumevanje retoričnih figur skozi multimodalno branje slikanic
-
Uredniške prakse pri prirejanju (»prevajanju«) slikanic brez besed
-
Sinji galeb u romanu i na filmu: reorganizacija ideološkog i žanrovskog
-
Multimodalni preplet v lutkovni predstavi Čriček in mravlja
-
Čitamo li ili se igramo? Funkcije ludičkog diskursa u elektroničkim slikovnicama
-
Pripovedna empatija na razpotju mladinske književnosti in videoiger: analiza izbranih pripovednih prvin
-
Didaktika mladinske književnosti v luči Ljubljanskega manifesta: Branje na višji ravni in razvijanje empatične zmožnosti
-
Književnoumjetnički tekst i poticanje pismenosti iz perspektive učitelja
-
Narodna književnost u nastavi srpskog jezika pre i posle reforme nastavnog programa
-
Otroški odzivi na problemsko slikanico
-
Prirejanje mladinske povesti Primoža Suhodolčana Košarkar naj bo! V lahko branje in odzivi testnih bralcev na priredbo
-
Skupno branje in spodbujanje gradnikov bralne pismenosti v predšolskem obdobju
-
Križemkraž po avtorskih tvorjenkah v mladinskih delih Bine Štampe Žmavc
-
Leksikalna inventivnost in kreativnost v mladinski književnosti Tine Arnuš Pupis
-
Sestavinske in skladenjske prenovitve frazemov v izbranih stripih Mikija Mustra
-
Алиса в стране чудес: пародии, диалект и имена собственные В словенских переводах
-
Svoboda sloga in (ne)svoboda prevajalca na primeru mladinskih del Christine Nöstlinger
-
Stališča vzgojiteljev do slovenščine kot drugega jezika
Prenosi
Izdano
Kategorije
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.