Selected Contemporary Research on Special Needs, Giftedness, and Talent in Slovenia
Ključne besede:
posebne potrebe, nadarjenost in talent, inkluzivno izobraževanje, podporno okolje, slovenski izobraževalni sistemKratka vsebina
Izbor sodobnih raziskav o posebnih potrebah, nadarjenosti in talentu v Sloveniji. Monografija zajema širok nabor tem, povezanih s posebnimi potrebami, nadarjenostjo in talenti v slovenskem izobraževalnem sistemu. Sestavlja jo dvanajst preglednih poglavij, ki jih je napisalo triindvajset avtorjev, večinoma s Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Monografija, ki nagovarja širok krog strokovnjakov, obravnava inovativne raziskave in strategije za izboljšanje podpore in izobraževanja teh »posebnih« populacij. Obravnavane teme vključujejo govorno in jezikovno terapijo, prilagoditve branja in prilagoditve glasbenega pouka za učence z avtizmom, vključevanje otrok s posebnimi potrebami v folkloro ter prepoznavanje in podporo dvakrat izjemnim učencem. Obravnavano je tudi vključevanje učencev v sodelovanje med šolo in domom, zgodnje prepoznavanje matematično nadarjenih otrok, razvoj glasbenih talentov, plesna ustvarjalnost v vrtcu, večjezično branje za širjenje besednega zaklada in oblikovanje razreda za spodbujanje umetniškega izražanja. Na splošno monografija prispeva k boljšemu razumevanju posebnih potreb te populacije in spodbuja razpravo o ustvarjanju vključujočih, podpornih in učinkovitih izobraževalnih okolij.
Poglavja
-
Speech and Language Therapy in Slovenia: Education, Career Prospects and Treatment of Speech and Language Disabilities
-
Reading Adapted Texts of Young Adult Fiction and Reading Motivation of Pupils With Speech and Language Disorders
-
Adaptations in Music Lessons: Inclusion of a Student with Autism Spectrum Disorder
-
The Inclusion of Children with Special Needs in Folklore Activities in Slovenian Schools with a Special Educational Programme
-
Understanding and Supporting Twice-Exceptional Students: The Role of Educational Professionals in Promoting Inclusive Practices
-
Involving Students in School-Home Cooperation
-
Perspectives and Practices of Early Childhood Educators on Identifying Mathematically Talented Children
-
Teaching Mathematically Promising Students: Insights from Classroom Practice
-
The Development of Musical Talent in Different Life Periods: A Case Study
-
Dance Creativity in Kindergarten: Improvisation as a Method for Identifying Dance Talent in Children
-
Expanding Vocabulary Through the Use of Multilingual Reading Materials in Preschool Period
-
Classroom Design as a Way of Motivating Students for Artistic Activities
Prenosi
