Od filozofije poučevanja do poučevanja filozofije: Festschrift Rudi Kotnik
Ključne besede:
filozofija, didaktika filozofije, poučevanje, učenje, Rudi KotnikKratka vsebina
Znanstvena monografija je posvečena upokojenemu izrednemu profesorju za filozofijo na Univerzi v Mariboru Rudiju Kotniku. Na začetku imamo prispevek slavljenca, ki služi kot motivacija ostalim prispevkom. Vsebinsko je monografija razdeljena na tri sklope, ki sledijo njegovi pedagoški in raziskovalni vnemi, da uberemo celosten in družbeno odgovoren pristop pri iskanju odgovorov na vprašanja Zakaj? Kaj? Kako?. V prvem sklopu se avtorice in avtorji ukvarjajo z razlogi, namenom in upravičenostjo poučevanja in učenja filozofije. Poudarjajo transformativno moč filozofije, ki presega kritično mišljenje, saj vodi k spreminjanju izobraževanja, posameznika/sebe in sveta. Filozofija naj bi razvijala spoznavne vrline (pogum, vedoželjnost, odprta miselna naravnanost …) ter spodbujala pluralizem in kozmopolitizem. V drugem sklopu so zajeta raziskovanja odgovorov na vprašanji, kaj je poučevanje in učenje filozofije ter kaj učiti in poučevati. Osredotočajo se na samo opredelitev ter vsebino poučevanja in učenja filozofije. V zadnjem, tretjem sklopu razprav avtorice in avtorji obravnavajo vprašanje, kako poučevati filozofijo. Skupna točka so elementi metod, ki temeljijo na sodelovanju, medsebojnem spoštovanju in dialogu. Poudarjajo, da je poučevanje in učenje filozofije hkrati tudi njeno ustvarjanje.
Poglavja
-
Poučevanje Descartesove Prve meditacije z digitalno humanistikoslovo od didaktike filozofije
-
Učenje filozofiranja kot nujen pogoj spreminjanja sveta
-
Kritično mišljenje in vrlinska epistemologija: presečišče kognicije in značaja
-
Hotena nevednost in vrline mišljenja: vzgoja za kritični spoznavni značaj
-
Filozofija za otroke kot metodika dela z nadarjenimi učenci ali kot priložnost za spodbujanje potencialne nadarjenosti učencev
-
Prihodnost osnovnega jezikovnega izobraževanja je večjezičnost kot »materni jezik(i)«
-
Kozmomultikulturalizemnaproti kozmopolitski solidarnosti
-
Igrati filozofijo
-
Nehajmo filozofirat in začnimo delat!
-
Ali se lahko naučimo kritičnega mišljenja? Kritičen pogled na kritično mišljenje
-
Poučevanje metafizike – smrt kot pot v metafiziko
-
Ali naj pouk filozofije spodbuja dvom?
-
Sokratska metoda, nasilje spraševanja in spoznavanje samega sebe pri pouku filozofije
-
Razmislek o pomenu vzpostavitve ustreznega odnosa med učitelji/vzgojitelji in učenci za doseganje najboljših rezultatov pri vzgoji in izobraževanju
-
Sokrat med aporetiko in elenktiko: je sokratski dialog za potrebe poučevanja filozofije preveč idealiziran?
-
Sokrat med učenjem in poučevanjem filozofije
-
Pomen kritične pedagogike (po Freireju) za poučevanje filozofije
-
Poučevanje etike – med indoktrinacijo, frustracijo in samocenzuro
-
Poučevanje filozofije z miselnimi eksperimenti: kvantni pristop k problemu takšnosti
-
Kako poučevati Uvod v filozofijo?
Prenosi






