Gibanje cen kave skozi čas: Analiza tržnih trendov v Sloveniji (1990–2023)
Kratka vsebina
V prispevku smo raziskovali, ali se drobnoprodajne cene dvigujejo hitreje kot inflacija ter kolikšno povišanje cen so potrošniki še pripravljeni sprejeti. Z uporabo zgodovinske metode smo analizirali podatke o svetovnih borznih cenah in maloprodajnih cenah kave v Sloveniji med leti 1990 in 2024. Poleg tega smo izvedli spletno anketo s 536 udeleženci. Ugotovili smo, da so se drobnoprodajne cene zvišale za 40 % več, kot je znašala inflacija. Analiza je pokazala, da ni statistično značilnih razlik v toleranci do višjih cen glede na občine, velikost naselja ali spol. Vendar so starejši potrošniki nekoliko bolj strpni do povišanja cen.
Prenosi
Strani
1083-1106
Izdano
19.03.2025
Kategorije
Avtorske pravice (c) 2025 Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba
Kako citirati
(Ed.). (2025). Gibanje cen kave skozi čas: Analiza tržnih trendov v Sloveniji (1990–2023). In 44th International Conference on Organizational Science Development: Human Being, Artificial Intelligence and Organization, Conference Proceedings (Vols. 44, pp. 1083-1106). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/962/chapter/345