Gibanje cen kave skozi čas: Analiza tržnih trendov v Sloveniji (1990–2023)

Avtorji

Goran Vukovič
Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede
https://orcid.org/0000-0002-4000-3666
Andrej Raspor
Fakulteta za komercialne in poslovne vede

Kratka vsebina

V prispevku smo raziskovali, ali se drobnoprodajne cene dvigujejo hitreje kot inflacija ter kolikšno povišanje cen so potrošniki še pripravljeni sprejeti. Z uporabo zgodovinske metode smo analizirali podatke o svetovnih borznih cenah in maloprodajnih cenah kave v Sloveniji med leti 1990 in 2024. Poleg tega smo izvedli spletno anketo s 536 udeleženci. Ugotovili smo, da so se drobnoprodajne cene zvišale za 40 % več, kot je znašala inflacija. Analiza je pokazala, da ni statistično značilnih razlik v toleranci do višjih cen glede na občine, velikost naselja ali spol. Vendar so starejši potrošniki nekoliko bolj strpni do povišanja cen.

Biografije avtorja

Goran Vukovič, Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede

prof. dr. Goran Vukovič je redni profesor za marketing in kadre na Fakulteti za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Kot  strokovnjak skozi svoje raziskovalno, projektno in svetovalno delo pokriva področja kadrov, timov, marketinga in nabavnega poslovanja.. Je avtor znanstvenih monografij, strokovnih in znanstvenih člankov, recenzent, prevajalec, urednik, vabljeni predavatelj na tujih univerzah in redni udeleženec konferenc z raziskovalnega področja doma in v tujini. Sodeluje na projektih ali vodi projekte EU kot na primer MODI, MLAB, Implementacija  modela (LACORE), Evropsko teritorialno sodelovanje s pomočjo tehnologije in znanosti ipd. Bibliografija: COBISS izpis obsega 645 enot.

Kranj, Slovenija. E-pošta: goran.vukovic@um.si

Andrej Raspor, Fakulteta za komercialne in poslovne vede

prof. dr. Andrej Raspor je Rojen 1965 v Šempetru pri Novi Gorici. Po osnovni izobrazbi strojni tehnik. Po Univerzitetnem študiju Organizacije in managementa kadrovskih in izobraževalnih sistemov na Fakulteti za organizacijske vede v Kranju, Univerze v Mariboru, je nadaljeval podiplomski študij na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani in doktoriral leta 2010. Delovne izkušnje: Ima 40 let delovnih izkušenj; več kot 20 let na vodilnih mestih, vodja splošnih poslov, direktor -razvoja kadrov;-za strateške projekte, vodja komisije za nadzor stroškov in direktor lastnega podjetja. Je podjetnik, ustanovitelj več start up-ov in je poslovni svetovalec. Raziskovalno in pedagoško delo obsega področje družboslovje - Upravne in organizacijske vede. Vodil je več bilateralnih projektov ARRS in sodeluje v INTEREG projektih. Bibliografija: COBISS izpis obsega 850 enot.

Celje, Slovenija. E-pošta: andrej.raspor@t-2.si

Prenosi

Izdano

19.03.2025

Kako citirati

(Ed.). (2025). Gibanje cen kave skozi čas: Analiza tržnih trendov v Sloveniji (1990–2023). In 44th International Conference on Organizational Science Development: Human Being, Artificial Intelligence and Organization, Conference Proceedings (Vols. 44, pp. 1083-1106). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/962/chapter/345