Glasba in inkluzija: prilagajanje pouka za vse učence

Avtorji

Nika Bradaškja
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Kratka vsebina

V tem poglavju so predstavljene koristi glasbe kot orodja za spodbujanje inkluzije v šolah, še posebej za učence s posebnimi potrebami. Glasba v razredu omogoča razvoj socialnih veščin, spodbuja samozavest in izboljšuje občutek pripadnosti, kar olajša vključevanje vseh učencev, ne glede na njihove posebnosti. Pomembno je, da je glasbeni pouk prilagojen potrebam raznolike skupine učencev, saj glasba pozitivno vpliva na razvoj otrok in njihovo sodelovanje pri pouku. Vključujoče metode poučevanja, ki uporabljajo različne pristope, kot so kinestetični, vizualni in slušni pristopi, omogočajo boljše razumevanje in dostopnost glasbe vsem učencem. Prilagoditve, kot so uporaba posebnih glasbil, prilagojen notni zapis in spodbujanje učenja skozi gibanje, pomagajo pri vključevanju otrok z različnimi potrebami. Učitelji se vse bolj zavedajo pomena dodatnega usposabljanja za delo v raznoliki skupini, saj kompetentno vodenje glasbenih aktivnosti omogoča ustvarjanje vključujočega učnega okolja, kjer se lahko vsak učenec izrazi in sodeluje.

Biografija avtorja

Nika Bradaškja, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-mail: nika.bradaskja@student.um.si

Prenosi

Izdano

02.06.2025

Kako citirati

Bradaškja, N. (2025). Glasba in inkluzija: prilagajanje pouka za vse učence. In B. Kovačič (Ed.), Širjenje obzorij o poučevanju glasbe (pp. 33-38). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/960/chapter/504