Medvrstniško nasilje in učno delovanje

Avtorji

Kratka vsebina

Medvrstniško nasilje ima lahko številne posledice, med katerimi sta tudi znižana raven učne zavzetosti in učne uspešnosti. Čeprav je negativna povezanost med vpletenostjo v medvrstniško nasilje in učno uspešnostjo dobro dokumentirana, mehanizmi te povezave še niso povsem pojasnjeni. V tem poglavju povzemamo dosedanja spoznanja o povezanosti teh spremenljivk, s poudarkom na sodobnih modelih, ki v kontekstu medvrstniškega nasilja pojasnjujejo pomen interakcijo učenčevih značilnosti z značilnostmi njegovega okolja. Prikazujemo tudi preliminarne rezultate analize povezanosti med različnimi vidiki vključenosti v medvrstniško nasilje, učno zavzetostjo in uspešnostjo pri slovenskih učencih osmih in devetih razredov skozi tri časovne točke merjenja. Naše ugotovitve potrjujejo pretekle raziskave in predstavljajo pomembno izhodišče za nadaljnje proučevanje kompleksnejših moderacijskih in mediacijskih modelov, ki prispevajo k razvoju ustreznih programov za spoprijemanje z medvrstniškim nasiljem.

Biografija avtorja

Eva Kranjec, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: eva.kranjec@um.si

Prenosi

Izdano

31.01.2025

Kako citirati

Medvrstniško nasilje in učno delovanje. (2025). In Celostni pristop k medvrstniškemu nasilju: Psihosocialni konteksti in raziskovalne strategije (pp. 129-142). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/938/chapter/214