Mere vrstniških nominacij: sociometrične mere in nasilje

Avtorji

Kratka vsebina

Vrstniški odnosi so za učence osrednjega pomena. Socialno sprejetost učencev najpogosteje merimo s sociometrično preizkušnjo, s katero ugotavljamo socialni položaj učenca v oddelku in odnose v skupini. Na podlagi rezultatov sociometrične preizkušnje lahko učence razdelimo v skupine priljubljenih, prezrtih, povprečnih, zavrnjenih in kontroverznih učencev. V našem prispevku nas je zanimalo, ali se sociometrične skupine razlikujejo v izvajanju in doživljanju telesnega, besednega in odnosnega nasilja. Za preverjanje razlik med skupinami smo uporabili multivariatno analizo variance. Ugotovili smo, da v vseh merjenjih med skupinami obstajajo statistično značilne razlike, in sicer na splošno je skupina kontroverznih učencev pogosteje izvajala vse oblike nasilja v primerjavi z drugimi skupinami. Skupina zavrnjenih učencev je poročala o najpogostejšem doživljanju besedne in odnosne viktimizacije, o telesni, besedni in odnosni viktimizaciji pa je pogosto poročala tudi skupina kontroverznih učencev.

Biografije avtorja

Tanja Špes, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: tanja.spes@gmail.com

Rene Markovič, Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko

Maribor, Slovenija. E-pošta: rene.markovic@um.si

Prenosi

Izdano

31.01.2025

Kako citirati

Mere vrstniških nominacij: sociometrične mere in nasilje. (2025). In Celostni pristop k medvrstniškemu nasilju: Psihosocialni konteksti in raziskovalne strategije (pp. 61-76). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/938/chapter/210