Strategies for Creating Visual Symbols in Preschool Children

Avtorji

Kratka vsebina

Otroci v predšolskem obdobju ne rišejo tega, kar vidijo, ampak to, kar o predmetu, ki ga želijo narisati, vedo. Tem risbam pravimo simboli. V raziskavi preučujemo, kako ti simboli nastajajo. Za potrebe raziskave smo motive, ki jih otroci med risanjem pretvarjajo v simbole, razvrstili v tri kategorije. Pripravili smo vizualne primere izbranih motivov in na podlagi njih izvedli likovne dejavnosti. Ugotovili smo, da je na risanje spontano razvitih simbolov, npr. hiša, človek, žival ali rastlina, težko vplivati z neposrednimi vidnimi vtisi. Podobno je s simboli, ki nastajajo kasneje v otrokovem razvoju. Nadalje smo ugotovili, da je možno vplivati na risanje tistih motivov, ki jih otrok ne razvije sam od sebe, ampak jih riše šele na spodbudo odraslih. Otroci v ta simbol vnašajo vidne vtise, ki so pri posameznikih različni. Na podlagi rezultatov raziskave smo razvili nova poimenovanja različnih podvrst simbolov.

Biografija avtorja

Tomaž Zupančič, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: tomaz.zupancic@um.si 

Prenosi

Izdano

18.09.2024

Kako citirati

Strategies for Creating Visual Symbols in Preschool Children. (2024). In Interdisciplinary Research in Teaching and Learning: New Perspectives and Approaches (pp. 563-580). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/882/chapter/117