II. Comparative Analysis of Digitalised Business Models

Avtorji

Samo Bobek
Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta
https://orcid.org/0000-0001-6927-6820
Vujica Lazović
Univerza v Črni gori, Ekonomska fakulteta
Simona Sternad Zabukovšek
Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta
https://orcid.org/0000-0002-7651-7706

Kratka vsebina

Digital business models are a key component of digital transformation. Understanding these models is essential for operating successfully in the digital economy. A business model defines the value proposition, cost structure, financing sources, target audience, marketing strategy, and potential partnerships. Its primary purpose is to enable sustainable value delivery to customers. This paper uses the Business Model Canvas to analyse digitised business models, focusing on those based on recurring revenues (e.g., subscriptions, SaaS) and network effects (e.g., platforms, marketplaces). These models have fueled the growth of many digital enterprises. As emerging technologies reshape consumer expectations, companies must rethink how they create and deliver value in a constantly evolving digital environment.

Biografije avtorja

Samo Bobek, Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta

Dr. Samo Bobek je profesor za e-poslovanje in upravljanje informacij na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru, kjer vodi tudi Katedro za e-poslovanje. Njegovo raziskovalno delo se osredotoča na e-poslovanje, digitalizacijo, upravljanje IT/IS, upravljanje informacij, prenovo poslovnih procesov in uvajanje poslovnih rešitev. V zadnjih letih je svoje raziskave razširil tudi na vlogo umetne inteligence v poslovanju, predvsem na to, kako lahko umetna inteligenca spodbuja inovacije in izboljšuje procese odločanja. 

Maribor, Slovenija. E-pošta: samo.bobek@um.si

Vujica Lazović, Univerza v Črni gori, Ekonomska fakulteta

Vujica Lazović je redni profesor na Ekonomski fakulteti Univerze v Črni gori, specializiran za informacijsko ekonomijo. Je avtor številnih znanstvenih člankov, knjig in publikacij s področij ekonomije, poslovnih informacijskih sistemov in digitalnega gospodarstva. Avtor je tudi znanstvene monografije, izdane pri Univerzi v Črni gori, ter knjige Digitalno gospodarstvo. Prejel je nagrado Dunajskega ekonomskega foruma (Dunaj, 2010), nagrado Evrazijskega gospodarskega vrha (Istanbul, 2016) in častni naziv »Ambasador znanja«. Med letoma 2000 in 2006 je bil dekan Ekonomske fakultete. Od leta 2006 do 2016 je opravljal funkcijo podpredsednika vlade Črne gore za ekonomsko politiko in finančni sistem, hkrati pa je med letoma 2009 in 2016 vodil tudi Ministrstvo za informacijsko družbo in telekomunikacije.

Podgorica, Črna gora. E-pošta: vujical@ucg.ac.me

Simona Sternad Zabukovšek, Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta

Dr. Simona Sternad Zabukovšek je profesorica za e-poslovanje in upravljanje informacij na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru. Njeno raziskovalno delo zajema prenovo poslovnih procesov, poslovne informacijske sisteme (ERP, CRM), modele e-poslovanja, digitalno preobrazbo in sprejemanje IT/IS s strani uporabnikov. Proučuje tudi e-učenje v primerjavi s kombiniranim učenjem v organizacijah. V zadnjem času se njeno delo osredotoča na vključevanje umetne inteligence v poslovne procese z namenom izboljšanja odločanja in operativne učinkovitosti.

Maribor, Slovenija. E-pošta: simona.sternad@um.si

Prenosi

Izdano

01.07.2025

Kako citirati

Bobek, S., Lazović, V., & Sternad Zabukovšek, S. (2025). II. Comparative Analysis of Digitalised Business Models. In J. Zhang, S. Bobek, X. Zhang, & S. Sternad Zabukovšek (Eds.), & D. Liu & W. Wang, The Impact of Digital Economy on One Belt One Road Initiative (pp. 23-58). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/987/chapter/704