Speech and Language Therapy in Slovenia: Education, Career Prospects and Treatment of Speech and Language Disabilities

Avtorji

Milena Ivanuš Grmek
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
https://orcid.org/0009-0004-0462-1389
Monika Mithans
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
https://orcid.org/0000-0003-4438-4926
Darja Plavčak
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
https://orcid.org/0009-0009-1429-0508

Kratka vsebina

Speech and language therapy is a discipline dedicated to identifying, treating and preventing speech and language disabilities, thereby making an important contribution to improving people's communication skills. This chapter examines the contributions of speech and language therapists in Slovenia, focusing on their educational pathways, career prospects and the various professional settings they engage with, including healthcare, education and social care environments. A significant emphasis is placed on the education of speech and language therapists, equipping students with the necessary competencies to assist individuals with speech and language disabilities. The chapter also addresses the increasing demand for qualified professionals and the importance of early and integrated treatment for individuals of all ages. The conclusion stresses the need to expand training opportunities and enhance access to speech and language therapy services in Slovenia.

Biografije avtorja

Milena Ivanuš Grmek, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Dr. Milena Ivanuš Grmek je redna profesorica za pedagogiko na Univerzi v Mariboru, Pedagoški fakulteti. Njeno raziskovalno delo sega na naslednja področja: učenje in poučevanje na različnih področjih izobraževanja, kurikularne spremembe in visokošolska didaktika. Didaktiko predava študentom na vseh treh bolonjskih stopnjah. Prav tako je mentorica študentom na vseh treh bolonjskih stopnjah. Znanstvena besedila objavlja v uglednih domačih in tujih revijah, prav tako se udeležuje znanstvenih konferenc v Sloveniji in v tujini. Trenutno je dekanica Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru.

Maribor, Slovenija. E-mail: milena.grmek@um.si

Monika Mithans, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Monika Mithans, doktorica znanosti, je docentka na področju pedagogike na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru, Oddelku za temeljne pedagoške predmete. Njena glavna raziskovalna področja so: participacija v šoli, modernizacija vzgojno-izobraževalnega procesa in kurikularne spremembe.

Maribor, Slovenija. E-mail: monika.mithans1@um.si

Darja Plavčak, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Darja Plavčak, doktorica znanosti, je docentka na področju specialne pedagogike na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru, Oddelku za temeljne pedagoške predmete. Njena glavna raziskovalna področja so: pristopi za spodbujanje socialnih spretnosti učencev s posebnimi potrebami, ranljivost in življenjski položaj družin otrok s posebnimi potrebami, uporaba generativne umetne inteligence pri otrocih s posebnimi potrebami, intervizija strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju.

Maribor, Slovenija. E-mail: darja.plavcak@um.si

Prenosi

Izdano

13.06.2025

Kako citirati

Ivanuš Grmek, M., Mithans, M., & Plavčak, D. (2025). Speech and Language Therapy in Slovenia: Education, Career Prospects and Treatment of Speech and Language Disabilities. In B. Kovačič (Ed.), Selected Contemporary Research on Special Needs, Giftedness, and Talent in Slovenia (pp. 5-24). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/976/chapter/641