Odprti podatki kot orodje za krepitev družbene odgovornosti podjetij

Avtorji

Staša Blatnik
Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede
Mirjana Kljajić Borštnar
Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede
https://orcid.org/0000-0003-4608-9090
Andreja Pucihar
Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede
https://orcid.org/0000-0001-5750-1939

Kratka vsebina

V zadnjih dveh desetletjih, odkar se je začel razvijati koncept odprtih podatkov, so ti postali ključnega pomena za družbo, saj omogočajo boljši vpogled v delovanje organizacij. Podatki, ki jih objavljajo organizacije javnega sektorja, omogočajo nadzor nad porabo javnih sredstev in sodelovanje javnosti v državotvornih procesih. Izkazuje pa se, da odpiranje podatkov predstavlja pomembno priložnost tudi za organizacije zasebnega sektorja. Z odpiranjem podatkov in vključevanjem javnosti organizacije izkazujejo svojo zavezanost družbeni odgovornosti in trajnostnemu poslovanju. Hkrati pa si s tem pristopom ustvarjajo možnosti za vzpostavljanje novih partnerstev in s tem nove poslovne priložnosti. V raziskavi bomo pregledali obstoječo literaturo na področju organizacijske družbene odgovornosti in kako jo organizacije lahko dosegajo preko objavljanja odprtih podatkov. Pri tem se bomo osredotočili na izzive, s katerimi se podjetja soočajo pri odpiranju poslovnih podatkov javnosti, in priložnosti, ki se pri tem pojavljajo.

Biografije avtorja

Staša Blatnik, Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede

Staša Blatnik je doktorska študentka in asistentka.

Kranj, Slovenija. E-pošta: stasa.blatnik1@um.si

Mirjana Kljajić Borštnar, Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede

Mirjana Kljajić Borštnar je redna profesorica za področje informacijski sistemi in visokošolska učiteljica.

Kranj, Slovenija. E-pošta: mirjana.kljajic@um.si

Andreja Pucihar, Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede

Andreja Pucihar je redna profesorica za področje informacijski sistemi in visokošolska učiteljica.

Kranj, Slovenija. E-pošta: andreja.pucihar@um.si

Prenosi

Strani

101-120

Izdano

18.04.2025

Kako citirati

Odprti podatki kot orodje za krepitev družbene odgovornosti podjetij. (2025). In Organizacija in organiziranje (pp. 101-120). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/959/chapter/256