Merjenje medvrstniškega nasilja: opis metodologije kvantitativne raziskave

Avtorji

Kratka vsebina

Merjenje medvrstniškega nasilja je v preteklosti potekalo predvsem z uporabo kvantitativnih metod, večinoma s samoocenjevalnimi vprašalniki, v zadnjih letih pa se pojav proučuje tudi s kvalitativnimi metodami in z metodo mešanih pristopov. V prispevku v uvodu na kratko orišemo merjenje medvrstniškega nasilja, nato pa se osredinimo na opis metodologije kvantitativne raziskave, ki smo jo izvedli v okviru projekta Socialni kontekst kot dejavnik medvrstniškega nasilja: kako z oblikovanjem pozitivne vrstniške kulture prispevati k vključujoči šoli?. Ključni namen kvantitativne raziskave je bil preveriti vzajemen odnos med kazalniki socialne dinamike v razredu in vključenostjo učencev v medvrstniško nasilje v celotnem šolskem letu, nato pa na podlagi podatkov oblikovati smernice, namenjene učencem in zaposlenim na šoli, za preprečevanje medvrstniškega nasilja in odzivanje nanj. V vzdolžni raziskavi s tremi merjenji, ki smo jo v šolskem letu 2022/2023 smo jo izvedli na 118 osnovnih šolah v Sloveniji, so sodelovali učenci 8. in 9. razreda.

Biografija avtorja

Tanja Špes, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: tanja.spes@gmail.com

Prenosi

Izdano

31.01.2025

Kako citirati

Merjenje medvrstniškega nasilja: opis metodologije kvantitativne raziskave. (2025). In Celostni pristop k medvrstniškemu nasilju: Psihosocialni konteksti in raziskovalne strategije (pp. 17-30). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/938/chapter/207