Cycling in Kindergarten: Highlighting Aspects of Integrating Cycling in Educational System

Avtorji

Kratka vsebina

V prispevku raziskujemo pomen vključitve kolesarjenja v vzgojno-izobraževalni sistem, in sicer že v predšolskem obdobju. V raziskavi je sodelovalo 74 otrok, starih 4–5 let, 74 staršev teh otrok in 4 vzgojitelji. Preverili smo razlike v ocenah kolesarskih spretnosti otrok, če jih ocenjujejo starši in če jih ocenjujejo vzgojitelji. Ugotovili smo, da so starši vse opazovane kolesarske spretnosti svojih otrok ocenili bolje kot vzgojitelji (Wilcoxonov test predznačenih rangov: TS = 184,5 (74); p < 0,001). Otroci, ki imajo v svojem družinskem okolju boljše pogoje za kolesarjenje, so spretnejši (Mann-Whitneyev test: U = 844,0 (74), p < 0,042), toda kolesarska spretnost otrok se ne povezuje s pogostostjo kolesarjenja njihovih staršev (Spearmanov test korelacije: ro = –0,163 (74), p < 0,164). Sklepamo, da bi bilo smiselno sistematično vpeljati kolesarjenje tako v predšolsko obdobje kot v izobraževanje vzgojiteljev.

Biografije avtorja

Jera Gregorc, Univetrsity of Ljubljana, Faculty of Education

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: jera.gregorc@pef.uni-lj.s

Vesna Štemberger, Univerza v Ljubljani Pedagoška fakulteta

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: 

Prenosi

Izdano

18.09.2024

Kako citirati

Cycling in Kindergarten: Highlighting Aspects of Integrating Cycling in Educational System. (2024). In Interdisciplinary Research in Teaching and Learning: New Perspectives and Approaches (pp. 495-506). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/882/chapter/113