Likovna apreciacija v vzgoji in izobraževanju: Primeri kvalitativnih raziskav
Ključne besede:
Likovna apreciacija, kvalitativne raziskave, vrtec, osnovna šola, srednje šola, fakultetaKratka vsebina
Znanstvena monografija obsega šest glavnih poglavij. V Uvodu sta predstavljeni ustvarjalnost in apreciacija kot dva temeljna vidika pouka likovne umetnosti. V nadaljevanju, Terminološka opredelitev likovne apreciacije, je razvoj termina likovna apreciacija opredeljen na osnovi poznanih strokovnih razprav. V poglavju Osnovne značilnosti likovne apreciacije so opisani dejavniki likovne apreciacije. V poglavju Struktura likovne apreciacije sta predstavljena likovno znanje in čas kot pomembna dejavnika pri razvoju likovne apreciacije. V naslednjem poglavju, Plasti likovnega dela, so te podrobno opisane, saj večplastnost likovnih del omogoča različne pristope k razvoju likovne apreciacije. Poglavje se zaključi z obravnavo likovnega vrednotenja in likovne apreciacije. V naslednjem, obsežnem poglavju je predstavljen pregled kvalitativnih empiričnih raziskav, kjer so sistematično opisani načrtovanje, instrumentariji in izvedbe ter rezultati raziskav. Te so bile izvedene na celi vertikali izobraževalnega sistema, tj. v otroških vrtcih, osnovnih šolah, srednjih šolah in višjih/visokih šolah različnih študijskih smeri v Sloveniji in v tujini.