Družbeni razredi in digitalni razkorak pri študentih
Kratka vsebina
V prispevku obravnavamo fenomen digitalnega razkoraka pri študentih. Digitalni razkorak se nanaša na neenakost v dostopu in zmožnosti za uporabo digitalne tehnologije, kar je povezano tudi s socialnim statusom posameznika. Ker se raven digitalnih kompetenc med študenti razlikuje, nas je v raziskavi zanimalo, kateri dejavniki so tisti, ki povzročajo digitalni razkorak med študenti. V ta namen je bila izvedena raziskava med 298 študenti. Kot merilo za raven digitalnih kompetenc smo uporabili dokument Evropski okvir digitalnih kompetenc za državljane: DigComp 2.1. Kot merilo za družbeni razred smo uporabili Goldthorpovo shemo družbenih razredov. Na podlagi vzorčne analize smo ugotovili, da (1) za 15 od 21 vsebin digitalnih kompetenc obstajajo statistično pomembne razlike aritmetičnih sredin v stopnji digitalnih kompetenc med moškimi in ženskami, (2) med izobrazbo staršev in stopnjo digitalnih kompetenc študentov ni korelacije in (3) med družbenim razredom očeta (oziroma njegovim delom) in stopnjo digitalnih kompetenc študentov obstaja (zelo šibka) korelacija za sedem od 21 vsebin digitalnih kompetenc.