Digitizacija, digitalizacija in digitalna transformacija nabavnih procesov v družinskem podjetju Dines, d. o. o.

Avtorji

Edin Harambašić
Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede
Domen Deu
Dines, d. o. o.

Kratka vsebina

V poglavju predstavljamo raziskavo digitalne preobrazbe nabavnih procesov v družinskem podjetju Dines, d. o. o. Namen poglavja je prikazati, kako poteka uvajanje digitalnih tehnologij v mikropodjetju Dines, d. o. o., ki deluje na področju klimatizacije in toplotnih sistemov. Raziskava temelji na kvalitativni metodi študije primera in vključuje polstrukturiran intervju z operativnim vodjem podjetja. Podjetje Dines, d. o. o., je digitalizacijo uvedlo postopoma, najprej z digitizacijo dokumentacije (računi, delovni nalogi), nato z uporabo sistema ERP in portala za naročanje rezervnih delov. Vse spremembe so bile usmerjene v večjo preglednost, učinkovitost in poenostavitev procesov. Posebno vlogo pri uvedbi sprememb je imela mlajša generacija, ki je prispevala k motivaciji in odprtosti za nove rešitve. Rezultati kažejo, da tudi manjša družinska podjetja z omejenimi viri lahko uspešno uvedejo digitalne rešitve, če imajo jasno vizijo, notranjo pobudo in podporo zaposlenih. Zaključujemo, da je postopno uvajanje tehnologij, osredotočenost na uporabnika in vključevanje vseh deležnikov ključ do uspešne digitalne preobrazbe v podobnih podjetniških okoljih.

Biografije avtorja

Edin Harambašić, Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede

Edin Harambašić je študent Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru, kjer se izobražuje na področju kadrovskih in izobraževalnih sistemov. V času študija je pridobil praktične izkušnje na področju nabave, kar mu je omogočilo poglobljeno razumevanje delovanja poslovnih procesov v podjetjih. Posebej ga zanimajo digitalna preobrazba, optimizacija nabavnih sistemov in uvajanje sodobnih tehnologij v poslovna okolja. Sodeluje pri raziskovalnih projektih, kjer proučuje vpliv digitalizacije na organizacijsko učinkovitost, predvsem v kontekstu malih in družinskih podjetij. Njegov raziskovalni pristop temelji na povezovanju teoretičnih konceptov z dejanskimi primeri iz prakse, kar se odraža tudi v tem poglavju.

Kranj, Slovenija. E-pošta: edin.harambasic@student.um.si

Domen Deu, Dines, d. o. o.

Domen Deu je slovenski podjetnik, povezan z družinskim podjetjem Dines, d. o. o., ustanovljenim leta 1989, ki se specializira za ogrevanje, prezračevanje in klimatizacijo. Leta 2017 je na GEA College – Fakulteti za podjetništvo zaključil diplomsko delo z naslovom "Inovativni poslovni model za rast podjetja Dines, d. o. o.", v katerem je analiziral obstoječi poslovni model podjetja in predlagal inovativne strategije za njegovo rast. V svojem delu se osredotoča na uvajanje sodobnih rešitev na področju energetske učinkovitosti in trajnostnega razvoja, s čimer prispeva k nadaljnjemu uspehu podjetja Dines, d. o. o..

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: domen@dines.si

Prenosi

Izdano

01.08.2025

Kako citirati

Harambašić, E., & Deu, D. (2025). Digitizacija, digitalizacija in digitalna transformacija nabavnih procesov v družinskem podjetju Dines, d. o. o. In M. Marič & D. Deu (Eds.), Izzivi prenosa vodenja na naslednjo generacijo v družinskem podjetju (pp. 211-244). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.fov.5.2025.6