Nekateri napovedniki bralnih navad vzgojiteljev, osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev

Avtorji

Sonja Pečjak
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
https://orcid.org/0000-0001-8420-3961

Kratka vsebina

Prispevek prikazuje: (1) prisotnost nekaterih bralnih navad pri strokovnih delavcih v vzgoji in izobraževanju, in sicer pogostost in povprečno dolžino branja v prostem času ter obiskovanje knjižnice za izposojo knjig in (2) napovednike teh bralnih navad pri posameznih skupinah strokovnih delavcev – vzgojiteljih, osnovnošolskih in srednješolskih učiteljih. Na vzorcu 1391 strokovnih delavcev smo s pomočjo spletnega vprašalnika ugotovili, da je največji delež tistih, ki v prostem času berejo pogosto, in najmanjši tistih, ki berejo redko, vendar je slednjih med vzgojitelji pomembno več kot med ostalimi; da največ strokovnih delavcev bere knjige za razvedrilo v povprečju med 1–4 ure na teden, pri čemer je med vzgojitelji spet pomembno večji delež tistih, ki branju namenjajo najmanj časa. Pogostost in čas branja za razvedrilo ter izposojo knjig v knjižnicah pri vseh skupinah strokovnih delavcev najmočneje napovedujeta interes in kompetentnost za branje; pri vzgojiteljih in pomočnikih tudi delovna doba in bralne izkušnje iz otroštva.

Biografija avtorja

Sonja Pečjak, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: sonja.pecjak@ff.uni-lj.si

Prenosi

Strani

5-22

Izdano

05.08.2025

Kako citirati

Pečjak, S. (2025). Nekateri napovedniki bralnih navad vzgojiteljev, osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev. In D. Haramija (Ed.), Bralni vzori 2 (pp. 5-22). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.pef.8.2025.1