Inovativni procesi zagotavljanja kakovosti razvoja programskih rešitev
Kratka vsebina
Članek obravnava sodobne pristope k zagotavljanju kakovosti (QA) v razvoju programske opreme, s poudarkom na proaktivni vlogi QA in njegovi vključitvi v zgodnje faze projektnega cikla. Predstavljen je koncept “shift-left”, ki QA postavlja kot ključnega sogovornika pri analizi zahtev, oblikovanju funkcionalnosti ter uporabniške izkušnje. Prispevek temelji na praktičnih izkušnjah podjetja Databox, kjer QA proces vključuje jasno strukturirane faze: analiza zahtev, načrtovanje testiranja, priprava testnih primerov, raziskovalno in funkcionalno testiranje, avtomatizacija, regresija, poročanje ter poizidne aktivnosti. Posebna pozornost je namenjena tudi uporabi testnih orodij (Qase, Playwright, Asana) in pomenu komunikacije ter sodelovanja z razvojnimi in produktnimi ekipami. V članku so izpostavljeni tudi sodobni izzivi QA, kot so skalabilnost testiranja, upravljanje z regresijami in tehničnim dolgom, ter prilagajanje QA agilnemu razvoju. V zaključku članek ponuja priporočila za uspešno uvajanje inovativnih QA praks, kot so zgodnje vključevanje, CI/CD integracija, odgovornost za kakovost in retrospektiva kot orodje za nenehne izboljšave. Članek dokazuje, da QA ni zgolj faza testiranja, temveč strateški dejavnik, ki bistveno vpliva na kakovost, stabilnost in uporabniško izkušnjo končnega produkta.
Prenosi
Strani
Izdano
Kategorije
Licenca

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.