Trajnostna globalna vrednostna veriga: Primer podjetja IKEA
Kratka vsebina
Vedno večja globalna razdrobljenost proizvodnje in porast čezmejnih transakcij poudarjata pomen sledenja in razumevanja globalnih vrednostnih verig (GVC). Obravnavanje trajnosti v GVC zahteva temeljito preučitev njihovih zapletenih sestavnih delov. Okvir vrednostne verige (VC) se lahko uporablja za prikaz in pospeševanje trajnostnih poti podjetij. Pri raziskovanju implementacije trajnosti v GVC obstaja raziskovalna vrzel, saj ni akademskega soglasja o ustreznem teoretičnem okviru. V tej študiji primera povezujemo okvir poslovnega modela in okvir vrednostne verige, da bi raziskali strateške in operativne vidike ustvarjanja vrednosti s pomočjo trajnosti v GVC. S preučevanjem dobrih praks trajnostnega poslovnega modela in GVC podjetja IKEA želimo z našo analizo zagotoviti sistematičen pristop k ugotavljanju ustvarjanja vrednosti s stroškovno učinkovitostjo in diferenciacijo v različnih dejavnostih na višji in nižji stopnji v vrednostni verigi podjetja. Ugotovili smo, da lahko ta pristop poveča poglobljenost skrbnega pregleda trajnosti GVC, kar vodi k izboljšanemu vpogledu v trajnost kot dejavniku konkurenčnih prednosti podjetja.
Prenosi
- Sustainable Global Value Chain: The Case of IKEA Sustainable Global Value Chain: The Case of IKEA
- Appendix.pdf Appendix.pdf