Otroški odzivi na problemsko slikanico
Kratka vsebina
V prispevku, nastalem na podlagi doktorske disertacije (Višček 2024) se osredotočamo na opredelitev otroške problemske slikanice, ki je povezana predvsem z neobičajnimi temami – te so za otroka z omejeno literarno zmožnostjo težke ali zapletene za razumevanje (odvisnost, nasilje, spolna identiteta itd.). Drugi elementi kakovostne problemske slikanice so ilustracije in slogovna sredstva (npr. vzdušje, metafore), ki soustvarjajo zahtevno literarno doživetje. Za prikaz didaktične interpretacije problemskih slikanic smo v 3. razredu osnovne šole obravnavali tri slovenske slikanice, in sicer Modri med (2020) Cvetke Sokolov, Punčka in velikan (2019) Neli Kodrič Filipić in Prva ljubezen (2014) Braneta Mozetiča. Predstavljamo ključne ugotovitve akcijske raziskave in izpostavljamo nekaj ključnih smernic za branje problemskih slikanic pri pouku književnosti, ki omogočajo komunikacijo med učenci in učiteljem kot bralnim modelom.
Prenosi
Strani
Izdano
Kategorije
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.