Otroški odzivi na problemsko slikanico

Avtorji

Kratka vsebina

V prispevku, nastalem na podlagi doktorske disertacije (Višček  2024) se osredotočamo na opredelitev otroške problemske slikanice, ki je povezana predvsem z neobičajnimi temami – te so za otroka z omejeno literarno zmožnostjo težke ali zapletene za razumevanje (odvisnost, nasilje, spolna identiteta itd.). Drugi elementi kakovostne problemske slikanice so ilustracije in slogovna sredstva (npr. vzdušje, metafore), ki soustvarjajo zahtevno literarno doživetje. Za prikaz didaktične interpretacije problemskih slikanic smo v 3. razredu osnovne šole obravnavali tri slovenske slikanice, in sicer Modri med (2020) Cvetke Sokolov, Punčka in velikan (2019) Neli Kodrič Filipić in Prva ljubezen (2014) Braneta Mozetiča. Predstavljamo ključne ugotovitve akcijske raziskave in izpostavljamo nekaj ključnih smernic za branje problemskih slikanic pri pouku književnosti, ki omogočajo komunikacijo med učenci in učiteljem kot bralnim modelom.

Biografija avtorja

Sabina Višček

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: sabinaviscek@gmail.com

Prenosi

Izdano

15.01.2025

Kako citirati

Otroški odzivi na problemsko slikanico. (2025). In Preučevanje otroške in mladinske književnosti (pp. 303-330). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/936/chapter/197