Didaktika mladinske književnosti v luči Ljubljanskega manifesta: Branje na višji ravni in razvijanje empatične zmožnosti
Kratka vsebina
Slovenija je na frankfurtskem knjižnem sejmu poudarila pomen poglobljenega branja za kritično mišljenje, kognitivno empatijo in socialne veščine. V prispevku raziskujemo pripravljenost didaktike mladinske književnosti na te izzive. Preučili smo tri študije primera, ki uporabljajo različne literarno-didaktične metode za razvijanje zmožnosti zaznavanja in privzemanja perspektiv književnih oseb. Prva študija vključuje igro vlog in pisanje dnevnikov, druga branje v nadaljevanjih in pisanje dnevnikov, tretja pa zaznavanje perspektiv skozi problemsko književnost. Rezultati kažejo, da te metode učinkovito spodbujajo razvoj empatičnih zmožnosti pri učencih. Sklepamo, da je didaktika mladinske književnosti pripravljena na izzive, saj književnodidaktične metode uspešno razvijajo zmožnosti zaznavanja, razumevanja in vrednotenja književnih perspektiv ter s tem povezanih empatičnih zmožnosti.
Prenosi
Strani
Izdano
Kategorije
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.