Pripovedna empatija na razpotju mladinske književnosti in videoiger: analiza izbranih pripovednih prvin

Avtorji

Kratka vsebina

Pripovedna empatija predstavlja posebno obliko vživljanja v izkustvo pripovednih oseb, ki ga sproži branje, gledanje, poslušanje ali doživljanje pripovedi. Proces se sicer lahko odvije že pri avtorju ob nastajanju dela, a pričujoči prispevek v ospredje postavlja pojav pripovedne empatije med bralčevim izkustvom kulturnega objekta, v našem primeru književnega dela in videoigre. V okviru analize pripovedne empatije primerjamo izbrane pripovedne prvine v dveh tematskih sklopih, in sicer (1) za izkušnjo begunstva, kjer analiziramo pojavnost motivike uporabe pametnega mobilnega telefona na begunski poti, in (2) izkušnje neheteroseksualne spolne usmerjenosti, kjer krepitev pripovedne empatije potrjujemo skozi portretiranje specifičnih prostorov v pripovedi. Ob medmedialni primerjavi vpliva pripovednih prvin smo potrdili potencial izbranih pripovednih prvin za krepitev izkušnje empatije ter krepitev zmožnosti branja na višji ravni. 

Biografija avtorja

Aleš Čeh, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: alesceh91@gmail.com

Prenosi

Izdano

15.01.2025

Kako citirati

Pripovedna empatija na razpotju mladinske književnosti in videoiger: analiza izbranih pripovednih prvin. (2025). In Preučevanje otroške in mladinske književnosti (pp. 227-242). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/936/chapter/193