Likovna edukacija in okoljska trajnost
Ključne besede:
art education, contemporary art, environmental sustainability, kindergarten, school, okoljska trajnost, poučevanje umetnosti, sodobna umetnost, šola, vrtecKratka vsebina
Monografija je v slovenskem prostoru eden prvih poskusov celovitejše znanstvene obravnave odnosa med skrbjo za ohranjanje človekovega naravnega okolja zanamcem in likovno umetnostjo. V teoriji je predstavljen odnos med okoljsko trajnostjo na eni in likovno umetnostjo ter edukacijo in poučevanjem
umetnosti na drugi strani. Empirične raziskave so izvedene na populaciji predšolskih in šolskih otrok, predšolskih pedagogov in univerzitetnih študentov in raziskujejo implementacije likovnih dejavnosti na predšolskem, osnovnošolskem in srednješolskem nivoju. Ugotovili smo, da je okoljska trajnost dandanes večplastno povezana s sodobno likovno umetnostjo in poučevanjem umetnosti. Ekološke vsebine tvorijo pomemben del vsebin v vrtcih in šolah. Vsebine univerzitetnih pedagoških študijskih programov bi naj vsebovali več tematik, povezanih z okoljsko trajnostjo, kar bi povečalo interes in zavedanje študentov o pomembnosti tega aktualnega problema.