Podjetništvo med željami in stvarnostjo : Global Entrepreneurship Monitor 2005
Ključne besede:
podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, ustaljena podjetja, inovacijska naravnanost, rast, Entrepreneurship, Global Entrepreneurship Monitor, Established Businesses, Innovativeness, GrowthKratka vsebina
Globalni podjetniški monitor (GEM) ugotavlja razlike v ravni podjetniške aktivnosti med posameznimi državami, odkriva dejavnike, ki vodijo k primerni ravni podjetniške aktivnosti, ter predlaga ukrepe, ki bi lahko izboljšali podjetniško aktivnost posamezne države. Tokratna študija razširja vidike proučevanja podjetništva na več kategorij kot v preteklih letih. Novost je tudi spremljanje ustaljenih podjetij, to je podjetij, ki so starejša od treh let in pol. Podjetništvo je namreč preveč kompleksen pojav, da bi lahko zgolj z deležem prebivalstva, ki je vključen med nastajajoče in nove podjetnike (TEA) prikazali razpon podjetniške aktivnosti države. Raziskava GEM 2005 je pokazala razveseljiv napredek na nekaterih področjih: večja vključenost odraslega prebivalstva v podjetniške aktivnosti, več podjetništva zaradi priložnosti, večje vključevanje žensk v podjetništvo, manjšo stopnjo smrtnosti nastajajočih podjetij in še kaj. Pokazala pa je tudi na številne slabosti: nizko inovativnost ustaljenih podjetij, slabo izobrazbeno strukturo podjetnikov, podjetništvu nenaklonjene kulturne norme, manko primernega izobraževanja in usposabljanja za podjetništvo, ipd.