Poučevanje etike – med indoktrinacijo, frustracijo in samocenzuro

Avtorji

Friderik Klampfer
Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
https://orcid.org/0000-0003-1397-3402

Kratka vsebina

V prispevku obravnavam nekaj zadreg, s katerimi se učitelji_ce srečujemo pri poučevanju etike. V izogib dilemam, ki obremenjujejo pedagoški proces in zavirajo učenje, zagovarjam takšno zasnovo in izvedbo pouka etike, ki bosta kar najbolje usposobili učence_ke za samostojno in reflektirano moralno presojo in/ali poglobili njihovo moralno razumevanje, tudi če bi se izkazalo, da se morebiten napredek v znanjih, spretnostih in veščinah, ki so tvorne zanju, ne pretvori samodejno v moralno izboljšane odločitve in dejanja. Pouk etike bi bilo treba jasno razmejiti od tradicionalno razumljene etične ali moralne vzgoje, ki si v prvi vrsti prizadeva za trajne spremembe v obnašanju oz. vedenjskih dispozicijah. Ugotavljam, da učni načrti za predmete, ki v nazivu tako ali drugače omenjajo etiko in obljubljajo obravnavo izbranih etičnih vprašanj in tem, vsebujejo elemente obojega – urjenja v moralni presoji in moralno vzgojo, da pa zlasti pri predmetih na primarni in sekundarni ravni izobraževanja slednji žal praviloma izrinjajo prve.

Biografija avtorja

Friderik Klampfer, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: friderik.klampfer@um.si

Prenosi

Izdano

16.12.2025

Kako citirati

Klampfer, F. (2025). Poučevanje etike – med indoktrinacijo, frustracijo in samocenzuro. In S. Gartner & N. Stajan (Eds.), Od filozofije poučevanja do poučevanja filozofije: Festschrift Rudi Kotnik (pp. 327-354). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.ff.11.2025.18