Filozofija za otroke kot metodika dela z nadarjenimi učenci ali kot priložnost za spodbujanje potencialne nadarjenosti učencev

Avtorji

Maja Vačun
Osnovna šola Selnica ob Dravi

Kratka vsebina

Izvedba pouka v osnovni šoli je pogosto omejena na nivo učnih ciljev in standardov znanja, ki ga učitelji preverjajo in ocenjujejo. Učenci morajo predvsem pomniti, največkrat pa poleg 'kaj' ne dobijo možnosti/spodbude za razvijanje drugih nivojev mišljenja. Menimo, da bi morali v učni proces poleg količine informacij vključevati tudi metode in vsebine, ki zahtevajo abstraktno mišljenje in kreativnost ter branje zahtevnejših besedil. V članku se ukvarjamo z vprašanji, kdo so nadarjeni učenci in kakšen je koncept dela z njimi. Pregledali smo nekaj učnih načrtov za osnovno šolo in predstavili temeljne ugotovitve glede v njih vključenega problemskega pouka. Ponudili smo filozofijo za otroke kot priložnost za razvijanje potencialne in/ali že prepoznane nadarjenosti učencev. Ugotavljamo, da je metoda, ki se uporablja pri filozofiji za otroke, primerna pri večini učnih predmetov v razredih osnovne šole in lahko ob kontinuirani izvedbi s strani učitelja pozitivno vpliva na učne in socialne dosežke učencev. 

Biografija avtorja

Maja Vačun, Osnovna šola Selnica ob Dravi

Selnica ob Dravi, Slovenija. E-pošta: maja.vacun@os-selnica.si

Prenosi

Izdano

16.12.2025

Kako citirati

Vačun, M. (2025). Filozofija za otroke kot metodika dela z nadarjenimi učenci ali kot priložnost za spodbujanje potencialne nadarjenosti učencev. In S. Gartner & N. Stajan (Eds.), Od filozofije poučevanja do poučevanja filozofije: Festschrift Rudi Kotnik (pp. 81-102). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.ff.11.2025.5