Hotena nevednost in vrline mišljenja: vzgoja za kritični spoznavni značaj

Avtorji

Tomaž Grušovnik
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
https://orcid.org/0000-0002-5418-1674

Kratka vsebina

Ena glavnih težav tradicionalnega »modela informacijskega deficita«, ki se je uveljavil v komuniciranju znanosti, je motivirano izogibanje informacijam. Del tega je tudi hotena nevednost, ki postavlja pod vprašaj tradicionalni izobraževalni model »prenosa« ali »transfera« znanja, saj nevednost velikokrat ni posledica neinformiranosti, pač pa izmikanja spoznanju. To pa pomeni, da mora skrb za razvoj kritičnega mišljenja zajemati tudi posebno vzgojo mišljenja, ki mu sprejemanje potencialno neljubih zaključkov ne bo tuje. Hipoteza, ki jo ponuja pričujoče poglavje, je, da se zato morda splača dodatno posvetiti vrlinski epistemologiji in vzgoji spoznavnega značaja s poudarkom na spoznavnem pogumu in radovednosti.

Biografija avtorja

Tomaž Grušovnik, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Koper, Slovenija. E-pošta: tomaz.grusovnik@pef.upr.si

Prenosi

Izdano

16.12.2025

Kako citirati

Grušovnik, T. (2025). Hotena nevednost in vrline mišljenja: vzgoja za kritični spoznavni značaj. In S. Gartner & N. Stajan (Eds.), Od filozofije poučevanja do poučevanja filozofije: Festschrift Rudi Kotnik (pp. 63-80). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.ff.11.2025.4