Kritično mišljenje in vrlinska epistemologija: presečišče kognicije in značaja
Kratka vsebina
Izhajajoč iz filozofske tradicije, zlasti Aristotelove, so intelektualne vrline povezane z odgovornostjo spoznavnega subjekta, saj so del racionalnega dela duše in predstavljajo metode, s katerimi ljudje pridejo do resnice. Intelektualne vrline so tako odličnosti v mišljenju. V izobraževalnih sistemih se v njihovi dokumentaciji (učni načrti, učni cilji idr.) poudarja razvoj epistemičnih in/oziroma intelektualnih, spoznavnih, razumskih vrlin. Vprašanje je, katere intelektualne vrline naj krepimo, kako jih razvijamo ter kakšno vlogo ima pri tem kritično mišljenje. V pričujočem poglavju tako obravnavamo: (i) če je, kakšna je povezava med kritičnim mišljenjem ter intelektualnimi in spoznavnimi vrlinami, tj. ali s kritičnim mišljenjem spodbujamo intelektualne in spoznavne vrline, in (ii) ali je kritično mišljenje pogoj za njihovo oblikovanje oz. ali so te vrline pogoj za učinkovito rabo kritičnega mišljenja. Na podlagi analize ugotavljamo, da kritično mišljenje vključuje več elementov spoznavnih vrlin, vendar ga ni mogoče reducirati na eno samo vrlino.






