Učenje filozofiranja kot nujen pogoj spreminjanja sveta
Kratka vsebina
V prispevku izhajamo iz Marxove enajste teze o Feuerbachu: »Filozofi so svet samo različno interpretirali; gre pa za to, da ga spremenimo.« Trdimo, da je prizadevanje filozofije za takšno spremembo nujno, da je filozofiranje pomemben del takšne spremembe, ker implicira nasprotovanje nenehnega prilagajanja okoliščinam, ki jih zahteva ekonomija. V tej luči je delo Rudija Kotnika del prizadevanja za takšno spremembo. Prav njega uvrščamo med pionirje, ki so si v Sloveniji prizadevali za pouk filozofije, kjer je v ospredju poučevanje filozofiranja. V tem že lahko zaznamo praktični moment, o katerem govori enajsta teza o Feuerbachu. Toda brez korenitejše spremembe družbenih in ekonomskih okoliščin prizadevanje za spremembo učenja filozofije v filozofiranje ne more uspeti. Brez širših sprememb se filozofiranje spremeni v zanimivo didaktično igro, spremembe zavesti in ravnanja, ki jih ta igra prinese, pa so zgolj bežne in vpričo zahtev, ki jih prinaša življenje v danem sistemu, večinoma izginejo.






