4. Youth’s Educational Experiences Before, During and After the COVID-19 Pandemic

Avtorji

Iva Odak
Inštitutu za družbene raziskave v Zagrebu
https://orcid.org/0000-0002-4249-4964
Sandra Antulić Majcen
Inštitutu za družbene raziskave v Zagrebu
https://orcid.org/0000-0002-2584-2373
Suzana Košir
Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
https://orcid.org/0000-0001-7112-8990

Kratka vsebina

This chapter explores shifts in educational trajectories and student well-being in Croatia and Slovenia before (2018), during, and after (2023) the COVID-19 pandemic. Findings indicate that participation in formal education remains high, particularly in Slovenia, with girls more often enrolled in graduate studies. However, students from lower socioeconomic backgrounds were disproportionately excluded from higher levels of education, with inequalities especially evident in Croatia at the primary and secondary levels. The pandemic negatively affected subjective well-being, most severely among girls and young people in lower levels of education. Stress levels were consistently high, with differing patterns across countries and education levels, and were strongly linked to diminished well-being and academic performance. During the pandemic, schools and universities acted as crucial support structures, partly mitigating adverse outcomes, yet disparities persisted post-pandemic. Educational aspirations remained generally strong, though shaped by gender and socioeconomic status, revealing both resilience and entrenched inequalities in youth education pathways.

Biografije avtorja

Iva Odak, Inštitutu za družbene raziskave v Zagrebu

Dr. Iva Odak, je doktorirala iz sociologije na Filozofski fakulteti Univerze v Zagrebu. Je znanstvena sodelavka na Centru za raziskovanje in razvoj izobraževanja Inštituta za družbene raziskave v Zagrebu ter zunanja sodelavka in predavateljica na Akademiji za likovno umetnost Univerze v Zagrebu, kjer predava sociologijo izobraževanja ter umetnost, družbo in izobraževanje. Njeno raziskovalno delo se osredotoča na sociologijo izobraževanja, zlasti na izobraževalne neenakosti in socialno dimenzijo izobraževanja. Vodila je več znanstvenih projektov, sodeluje v nacionalnih in mednarodnih raziskavah ter redno objavlja in nastopa na strokovnih in znanstvenih konferencah.

Zagreb, Hrvaška. E-pošta: 

Sandra Antulić Majcen, Inštitutu za družbene raziskave v Zagrebu

 

Dr. Sandra Antulić Majcen, je višja raziskovalna asistentka na Inštitutu za družbene raziskave v Zagrebu, kjer od leta 2023 sodeluje pri projektu YO-VID22: Dobrobit mladih in strukture podpore pred, med in po pandemiji COVID-19 (CSF). Izvoljena je bila v naziv docentke in znanstvene sodelavke na interdisciplinarnem področju edukacijskih ved. Sodelovala je pri različnih nacionalnih in mednarodnih projektih s področja izobraževanja, zlasti na temo samoevalvacije in kakovosti izobraževalnega sistema. Njeno raziskovalno delo se osredotoča na otroke in mlade, še posebej na tiste iz ranljivih družbenih skupin.

Zagreb, Hrvaška. E-pošta: sandra@idi.hr 

Suzana Košir, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Dr. Suzana Košir, je docentka sociologije in raziskovalka na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru. Ima več kot dve desetletji izkušenj na različnih področjih visokega šolstva. Njeno raziskovalno delo se osredotoča na izobraževanje o človekovih pravicah, pravice žensk, študije spola, zagotavljanje kakovosti v izobraževanju, kurikularne študije, pedagoško usposabljanje ter proučevanje staranja. Sodelovala je v različnih akademskih vlogah ter dejavno prispeva k razvoju socioloških in pedagoških raziskav. Je članica Ameriškega sociološkega združenja ter članica mednarodnega uredniškega odbora pri reviji International Journal of Management, Knowledge and Learning.

Maribor, Slovenija. E-pošta: suzana.kosir@um.si

Prenosi

Izdano

03.09.2025

Kako citirati

Odak, I., Antulić Majcen, S., & Košir, S. (2025). 4. Youth’s Educational Experiences Before, During and After the COVID-19 Pandemic. In A. Naterer & D. Potočnik (Eds.), Two Countries, One Crisis: The YO-VID22 Pandemic Study (pp. 73-102). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.ff.7.2025.4