Branje odraslih: prestiž ali vrednota

Avtorji

Petra Javrh
Andragoški center Republike Slovenije

Kratka vsebina

V svetu digitalnih informacij je branje kot dekodiranje sporočil ena od temeljnih funkcij, ki jih je treba čim bolje obvladati. V prispevku obravnavamo bralne spodbude z vidika izobraževanja odraslih. Analizirali smo umeščenost in predvidene spodbude za branje v kurikulih javno veljavnih programov za odrasle. Analiza je bila utemeljena na predpostavki, da bodo javno veljavni programi v svojih kurikulih vsebovali tudi razvoj bralnih spretnosti, saj jim to nalagajo Izhodišča za pripravo izobraževalnih programov za odrasle. Opozarjamo na potrebo po upoštevanju mnogoterih življenjskih izkušenj, s tem pa specifičnost bralnih spodbud pri odraslih. Spodbujanje bralnih spretnosti je strokovno izredno zahteven korak na področju neformalnega izobraževanja odraslih. Upoštevati bi bilo treba vse ključne specifičnosti, ki jih v ta proces s seboj prinašajo odrasli. Te so posebej povezane z avtonomijo pri odločitvi za vključitev v neformalno učenje, raznovrstnimi življenjskimi izkušnjami in motivacijo odraslih, ki jo pogosto usmerjajo tudi skrita osebna prepričanja ter kompleksni kontekstualni dejavniki.

Biografija avtorja

Petra Javrh, Andragoški center Republike Slovenije

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: petra.javrh@acs.si

Prenosi

Strani

45-62

Izdano

05.08.2025

Kako citirati

Javrh, P. (2025). Branje odraslih: prestiž ali vrednota. In D. Haramija (Ed.), Bralni vzori 2 (pp. 45-62). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.pef.8.2025.3