Osnovnošolski in srednješolski učitelji kot bralni zgled: analiza bralnih navad

Avtorji

Sabina Ograjšek
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
https://orcid.org/0000-0002-3133-3727
Dragica Haramija
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
https://orcid.org/0000-0002-7624-9860

Kratka vsebina

Prispevek predstavlja bralne navade osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev in je nastal v okviru projekta Bralni vzori: bralne navade strokovnih delavcev v vrtcih, šolah in fakultetah ter splošnih knjižnicah o bralnih navadah vzgojiteljev, osnovnošolskih učiteljev, srednješolskih učiteljev, univerzitetnih učiteljev na pedagoških smereh študija, študentov pedagoških smeri ter knjižničarjev v šolskih in splošnih knjižnicah. Osredinili smo se na 5 vprašanj, povezanih z branjem osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev, in sicer (1) koliko časa tedensko namenijo branju knjig, (2) koliko knjig so prebrali v zadnjih 12 mesecih, (3) pogostost branja glede na namen, (4) vrsto tiskanih gradiv, ki jih berejo, ter (5) ali se dojemajo kot bralci. Nekatere podatke smo primerjali tudi z drugimi raziskavami (npr. Knjiga in bralci VII). Ugotavljamo, da slovenski osnovnošolski in srednješolski učitelji na splošno izkazujejo visoko bralno angažiranost, ki presega povprečje splošne populacije, pri čemer se jih večina dojema kot bralce, kar ustvarja dobro izhodišče za vlogo bralnega vzora. 

Biografije avtorja

Sabina Ograjšek, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: sabina.ograjsek@um.si

Dragica Haramija, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Dr. Dragica Haramija je redna profesorica na področju slovenske književnosti na Univerzi v Mariboru; na Pedagoški fakulteti in Filozofski fakulteti predava otroško in mladinsko književnost. Osrednje področje njenega raziskovanja sta otroška in mladinska književnost. Izdala je 7 znanstvenih monografij, okrog 70 znanstvenih člankov in več kot 20 samostojnih poglavij v znanstvenih monografijah. Leta 2023 je prejela nagrado Univerze v Mariboru za vrhunske uspehe, dosežke in zasluge na znanstvenoraziskovalnem in izobraževalnem področju.

Maribor, Slovenija. E-pošta: dragica.haramija@um.si

Prenosi

Strani

23-44

Izdano

05.08.2025

Kako citirati

Ograjšek, S., & Haramija, D. (2025). Osnovnošolski in srednješolski učitelji kot bralni zgled: analiza bralnih navad. In D. Haramija (Ed.), Bralni vzori 2 (pp. 23-44). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.pef.8.2025.2