Skupno branje in spodbujanje gradnikov bralne pismenosti v predšolskem obdobju

Avtorji

Kratka vsebina

Prispevek predstavlja raznolika bralna gradiva na temo (pre)hrane v predšolskem obdobju, ki omogočajo medpodročno povezovanje in spodbujajo razvoj gradnikov bralne pismenosti. Bralna pismenost je vseživljenjski proces, ki ga s cilji in vsebinami vseh kurikularnih področij dejavnosti v vrtcu lahko spodbujamo z različnimi didaktičnimi pristopi, med katerimi je v procesu učenja, razširjanja in poglobitve znanja zaradi možnosti večkratnega vračanja k bralnemu gradivu, lahko zelo učinkovito skupno ali dialoško branje. Za študijo primera, v katero smo vključili študente tretjega letnika Predšolske vzgoje (n = 16), smo izbrali delo Vesne Radovanovič in Nataše Vertelj Krompirjev sladoled. Analiza odgovorov predstavlja nekatere možnosti skupnega branja in prispeva k razvijanju gradnikov bralne pismenosti.

Biografija avtorja

Barbara Bednjički Rošer, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: barbara.bednjicki@um.si

Prenosi

Izdano

15.01.2025

Kako citirati

Skupno branje in spodbujanje gradnikov bralne pismenosti v predšolskem obdobju. (2025). In Preučevanje otroške in mladinske književnosti (pp. 359-386). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/936/chapter/199