Gradniki bralne pismenosti: Teoretična izhodišča
Ključne besede:
gradniki bralne pismenosti, pismenost, slovenski jezik, metode, medpredmetno povezovanjeKratka vsebina
Znanstvena monografija o gradnikih bralne pismenosti vsebuje 11 poglavij, v katerih je poglobljeno zajeto izhodišče posameznega gradnika. Razvijanje gradnikov je sistematično, saj so namenjeni vsem stopnjam izobraževanja od vrtca do konca srednješolskega obdobja, hkrati pa je njihov temeljni namen, da se pozornost za razvoj bralne pismenosti usmerja na vsa področja dejavnosti v vrtcu in na vse predmete v osnovni in srednji šoli. Posamezni gradnik se razvija kod del celote, vsi gradniki so povezani s cilji vseh predmetov/področij, razvijajo se procesno. Pomembno je, da se gradniki razvijajo integrirano in v skladu z zmožnostjo otrok, učencev in dijakov glede na njihov razvoj, predznanje, potrebe in posebnosti. Izhodišča se navezujejo na vseh devet gradnikov bralne pismenosti: govor, motiviranost za branje, razumevanje koncepta bralnega gradiva, glasovno zavedanje, besedišče, tekoče branje, razumevanje besedil, odziv na prebrano, kritično branje.
Prenosi
Prenosi
- 9. gradnik: Kritično branje 9. gradnik: Kritično branje
- Preglednice Preglednice
- Šolske knjižnice Šolske knjižnice
- 8. gradnik: Odziv na besedilo in tvorjenje besedil 8. gradnik: Odziv na besedilo in tvorjenje besedil
- 7. gradnik: Razumevanje besedil 7. gradnik: Razumevanje besedil
- 6. gradnik: Tekoče branje 6. gradnik: Tekoče branje
- 5. gradnik: Besedišče 5. gradnik: Besedišče
- 4. gradnik: Glasovno zavedanje 4. gradnik: Glasovno zavedanje
- 3. gradnik: Razumevanje koncepta bralnega gradiva 3. gradnik: Razumevanje koncepta bralnega gradiva
- 2. gradnik: Motiviranost za branje 2. gradnik: Motiviranost za branje
- 1. gradnik: Govor 1. gradnik: Govor
- Gradniki bralne pismenosti Gradniki bralne pismenosti