Ali se lahko naučimo kritičnega mišljenja? Kritičen pogled na kritično mišljenje

Avtorji

Nenad Smokrović
Univerza na Reki, Filozofska fakulteta
https://orcid.org/0000-0003-4834-5289

Kratka vsebina

Cilj prispevka je analizirati fenomen kritičnega mišljenja in preučiti vprašanje pridobivanja znanja oziroma možnosti učljivosti kritičnega mišljenja. Predvsem želimo preučiti, kateri vidik(-i) oziroma     element(-i) tega pojava so predmet poučevanja in učenja in katere je mogoče v najboljšem primeru malo izboljšati. V nasprotju z nespecifičnim in nediskriminatornim splošnim mnenjem, da se kritičnega mišljenja lahko nauči skoraj vsak, trdimo, da je odgovor odvisen od razumevanja narave in strukture kritičnega mišljenja. V tem članku dokazujemo, da teorija, ki deli dobro sklepanje na dva dela, tj. logične spretnosti, razumljene kot jedro kritičnega mišljenja, in intelektualne vrline, in trdi, da so lahko le prve, ne pa tudi druge predmet pedagoškega pouka, ne drži.

Biografija avtorja

Nenad Smokrović, Univerza na Reki, Filozofska fakulteta

Reka, Hrvaška. E-pošta:-pošta: nenad@ffri.hr

Prenosi

Izdano

16.12.2025

Kako citirati

Smokrović, N. (2025). Ali se lahko naučimo kritičnega mišljenja? Kritičen pogled na kritično mišljenje. In S. Gartner & N. Stajan (Eds.), Od filozofije poučevanja do poučevanja filozofije: Festschrift Rudi Kotnik (pp. 175-190). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.ff.11.2025.10