Pogledi srednješolskih učiteljev na bralno pismenost: spoznanja in izzivi

Avtorji

Janja Usenik
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
https://orcid.org/0009-0004-8011-4557
Mojca Puncer
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
https://orcid.org/0009-0009-9967-7727

Kratka vsebina

Namen tega poglavja je bil pridobiti vpogled v razumevanje in doživljanje bralne pismenosti med srednješolskimi učitelji ter prepoznati dobre prakse in ovire pri njenem razvijanju v času digitalnih sprememb. Podatki za analizo so bili zbrani z metodo fokusne skupine, v kateri so sodelovali srednješolski učitelji različnih predmetnih področij. Učitelji so pri spodbujanju bralne pismenosti poudarjali pomen medpredmetnega povezovanja, delovanja kot bralni vzori ter uporabe avtentičnih, dijakom bližnjih besedil. Izpostavili so nizko motivacijo mladih za branje, omejen besedni zaklad in vpliv digitalnih tehnologij, ki spodbujajo površinsko branje. Opozorili so tudi na pomanjkanje sistemske podpore in ustreznega strokovnega usposabljanja. Zbrane ugotovitve kažejo na potrebo po celostnem razvoju bralne in digitalne pismenosti, večji strokovni podpori ter prilagoditvah šolskih politik, ki bi omogočale boljše odzivanje na izzive sodobnega branja v tehnološko nasičenem okolju.

Biografije avtorja

Janja Usenik, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: janja.usenik@um.si

Mojca Puncer, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: mojca.puncer@um.si

Prenosi

Strani

153-176

Izdano

05.08.2025

Kako citirati

Usenik, J., & Puncer, M. (2025). Pogledi srednješolskih učiteljev na bralno pismenost: spoznanja in izzivi. In D. Haramija (Ed.), Bralni vzori 2 (pp. 153-176). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. https://doi.org/10.18690/um.pef.8.2025.8