Podjetništvo med priložnostjo in nujo: GEM Slovenija 2015
Ključne besede:
podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetništvo iz nuje, podjetništvo iz priložnosti, zgodnja podjetniška aktivnostKratka vsebina
Globalni podjetniški monitor (GEM) je največja svetovna raziskava na področju podjetništva, ki proučuje medsebojne odvisnosti med podjetništvom in ekonomskim razvojem in kaže stanje v posameznih državah ter obenem nakazuje načine, s katerimi je mogoče pospeševati razvoj podjetništva. Ker je raziskovalni pristop GEM enak po vsem svetu je neprecenljiv vir za raziskovalce in njihove znanstvene prispevke. GEM omogoča boljše razumevanje družbenih vrednot o podjetništvu in individualnih podjetniških značilnosti posameznika, kot so sposobnost zaznavanja priložnosti, dojemanje lastnih sposobnosti za podjetniško delovanje, strah pred neuspehom in podjetniške namere. Podjetniško aktivnost spremlja v celotnem življenjskem ciklu (nastajajoča, nova in ustaljena podjetja ter prenehanje poslovanja). Nekateri posamezniki se za podjetništvo odločijo zaradi nujnosti, da preživijo, drugi zato, da bi izkoristili obetavno poslovno priložnost. Tokratna študija izpostavlja upad števila podjetnikov iz nuje, kar je dobra novica zlasti zato, ker so takšni podjetniki v povprečju manj razvojno naravnani, manj zaposlujejo in so tudi manj konkurenčni.